woensdag 11 juli 2012

Spelt Pancakes


Wat is beter dan een heerlijke, luie vakantiedag beginnen met pancakes en super zoete verse aardbeien?
Misschien nog een beetje zon erbij dan! ;-)

                          

Ik heb variaties van deze heerlijke pancakes al een paar keer gemaakt, ook met verschillende soorten meel, maar deze zijn door de hele familie goedgekeurd. De kids en mijn man eten het met ahornsiroop en zoete hollandse bio aardbeien, ik met agave siroop en bessen en aardbeien.
In ieder geval smaken ze super, ze zijn smeuïg, en ze hebben een mooie textuur.
En sinds ik vanaf vandaag aan het inpakken, schoonmaken, boodschappen doen en aan het wassen ben voor de vakantie, YEH!!!!!!!!, wou ik iets maken wat ook nog snel en makkelijk is.
Ik schrijf dit onder het genot van een heeeeeerlijke groene sap, om mij enegie te geven en mijn lichaam te alkaliseren, een perfecte start voor je cellen! Maar nu terug naar het recept, voor ongeveer 6 pancakes.

Voor deze heerlijke vegan,

Spelt Pancakes heb je nodig:

2/3 kop speltmeel, je kunt hier book een glutenvrije bloem gebruiken
1/3 kop boekweit meel
2 tl bakpoeder
1 El lijnzaad, gemalen en vermengd met 2 El water, even laten staan, 
werkt als bindmiddel en vervanging voor een ei
snufje zout
2 tl agave siroop
2 tl kokosnoot olie
3/4 kop amandel, zo maak je het zelf, of rijst melk, 
het moet een dikkere beslag 
worden dan van pannekoeken
kokosnoot olie om in te bakken

Van al deze ingrediënten maak ik een dik beslag, en je bakt ze in kokosnoot olie op een niet te hoge vuur mooi bruin aan twee kanten.
Ze smaken heerlijk met ahornsiroop of een beetje agave siroop, en bessen, aardbeien of fruit wat je maar lekker vindt, er is nu keus genoeg.


 Een voedende, gezonde, veganistisch en ouderwetse ontbijt maakt iedereen blij. Ook bezoek of logeetjes   kunnen makkelijk mee eten!


Zo wordt het door de jongens gegeten, happy mom!!!

Omdat we vrijdag op vakantie gaan, komt er vrijdag een blog speciaal gewijd aan rauw & alkalisch op reis, hoe en wat ik allemaal meeneem en wat ik onderweg en in een ander land ga eten en maken!

Deze Spelt Pancakes zijn het proberen waard,
ga nu beginnen met lijstjes maken voor de vakantie!

Fijne dag allemaal,









Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet!

Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet





Geen opmerkingen:

Een reactie posten