donderdag 21 juni 2012

Zomerse soep

Ik ben dol dol dol op salade, alle kleuren, smaken en soorten!
Ik heb er ook al hel wat bij de recepten staan, ik eet het ook elke dag, vooral in de zomer wanner sla en alle andere groene bladgroente zo heerlijk vers en makkelijk te verkrijgen zijn.
En toch in de trend van mijn eetpatroon uit te breiden en als afwisseling voor mijn smaak pupillen  heb ik vandaag een rauwe zomerse soep gemaakt, beetje geïnspireerd door een vakantie gevoel.



Het smaakt heerlijk, een combinatie van een beetje zuur door de limoensap en zoet door de tomaten, het is super snel klaar, en dat is ook een grote pluspunt! Makkelijk te serveren, ook voor mensen die niet het rauw leefstijl volgen, gewoon een simpele, smakelijke zomerse soep.
Alle verse, rauwe ingrediënten in de blender, kruiden, en aan het eind een beetje extra kracht toevoegen om het een complete maaltijd te maken. Simpeler, gezonder en sneller kan bijna niet.


Het is geweldig om alle, heerlijke, verse ingrediënten tot je beschikking te hebben en er voedzame, lekkere maaltijden mee te kunnen maken.

Zomerse Soep ( rauw )

de ingrediënten die ik gebruikt heb zijn,

2 grote tomaten, in blokjes
1/2 komkommer, wanneer het niet bio is geschild
1/2 courgette, ook geschild
4 gedroogde tomaatjes, geweekt in heet water
1/3 volle kop verse basilicum blaadjes, 
1/4 tl zeezout, naar smaak
sap van een halve lime
1 El appel cider azijn, andere soorten azijn zijn slecht voor je PH
een paar plakjes avocado
1/3 kop water
1 tl kokosbloesem suiker, om zuren van de lime en azijn te balanceren
peper naar smaak

3 El olijfolie

Alle bovenste ingrediënten in de blender tot het een smeuïg geheel wordt, je kunt zelf bepalen hoe smeuïg of juist niet je het lekker vindt, en ook de dikte van de soep kan je zelf bepalen door iets meer of minder water toe te voegen.

Wanneer het geheel gemixt is, op een lagere stand de olijfolie erdoor heen laten mengen, en klaar is ons Zomerse Soep!

alles in de blender

Ik heb het hier geserveerd met kikkererwten , voor de smaak, maar ook voor de extra proteïne en koolhydraten, en niks is compleet zonder een grote groene salade erbij!



Fijne dag allemaal, laat de zomer nu maar echt beginnen!





Je kunt me  volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet
 https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten