zaterdag 9 juni 2012

Kids

Je hebt van die dagen dat je je HELEMAAL blij en geslaagd voelt met je intenties voor het voeden en opvoeden van je kinderen over eten en gezond zijn!

Vandaag was het zo'n dag. Het is altijd makkelijker wanneer ze thuis zijn zoals  in het weekend, dan heb je iets meer controle over wat ze eten, en vooral om ze nieuwe smaken te laten proeven en te laten zien, en om gezellig samen iets te bakken of te bereiden. 

Het is ook zoooooo belangrijk dat ze nu al aanleren  om gezonde voeding te eten, en ons ook als voorbeeld te zien. Wij kunnen ons kindjes, net als ons zelf vormen van binnen uit! Je bent wat je eet!  Ze weten al wat sapjes zijn, en waarom we ze drinken, ook al drinken zij het nu nog allen met fruit er in, wat smoothies zijn, dat we elke week samen naar de bio winkel gaan, gezellig!!!!

Ik wil mijn kindjes ook niet hele tijd op de kop "zeuren" over wat ze eten en wat niet. Wanneer er getrakteerd wordt, of wanneer ze ergens we ergens zijn, ze mogen van alles nemen, met mate natuurlijk, ze moeten gezond eten niet als een straf zien. Ik heb gemerkt dat het voor mij het beste werkt, dat ik het gezonde nieuwe voedsel gewoon blijf aanbieden, ik zorg ervoor dat het er gewoon is, zodat ze het gewoon kunnen kiezen en eten. 
                                                                             Helemaal trots op een zelfgemaakte salade! 


Zoals vanochtend, wanneer ik een bakje fruitsalade had klaarstaan, is dat wat ze op smullen wanneer we opstaan, CHECK! Wanneer ik het niet heb klaarstaan, willen ze een koekje. Nu misschien straks ook, maar een eerste goede gewoonte om aan te leren  is alvast in the pocket.
Het gaat vooral om plannen en heel veel vooruit denken, altijd voorbereid zijn. 



Dus het was een fruitsalade, daarna hebben we zelf "cruesli" gemaakt, later nog meer fruit, altijd wat rauwe groente bij de lunch, daar ze al lang aan gewend gelukkig!
Vandaag hadden we allerlei gekleurde mini tomaatjes, dus dat was trouwens erg lekker en leuk voor ze om zelf iets mee te maken.

Tot mijn grote verbazing kwam mijn  kleintje vanmiddag met de mededeling dat hij een smoothie wou! Als hij het zelf mocht maken natuurlijk!
Maar goed, dan maar zelf, ook zelf de fruit uitkiezen wat er in moest, bananen en bevroren mango stukjes, scheutje water en blenden.

Hij heeft het ook helemaal opgedronken, en wil morgen ook één maken! Dat maakt deze mama heeeeeeeel blij!



Nu het makkelijke recept voor onze heerlijke knapperige muesli,

3 koppen havermout
1/2 kop kokos geraspt
1/2 kop zonnebloem pitten


 3 El gesmolten kokosolie
3 EL kokosbloesem suiker
3 El ahorn siroop

suiker, boter en siroop samen smelten, goed verdelen over de havermout mengsel, en in de oven knapperig bakken in ongeveer 15 minuten

Je kan natuurlijk ook van alles doorheen mengen, pompoenpitten, rozijnen, noten. Ik meng ze nadat het afgekoeld is door mijn cruesli, en bewaar het in een luchtdichte pot.

Met de melk zijn we nog aan het experimenteren, gewoon melk vervangen door amandel melk of soja melk,
dat is maar de volgende stap! Gezond, alkalisch, weinig en goede suikers, noten, hmmmmmmmm.........




Fijne zondag!








Kijk ook bij:

Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!
Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten