woensdag 27 juni 2012

Eet Dagboek 26 juni 2012 & gewicht

Ik ben erg blij en geïnspireerd door het schrijven van deze eet dagboeken, ik merk zelf, dat het bijhouden van wat ik eet me alert en gemotiveerd houdt en daardoor ook mijn eetpatroon gevarieerder wordt.
Het is al iets geweldigs om zoveel heerlijke, je lijf SUPER makende gerechten te kunnen maken en te delen met Jullie,  mijn inspiratie en overtuiging te kunnen delen!
En hierdoor ook nog zoveel nieuwe smaken en gerechten ontdekken onderweg, en laten zien, dat rauw heerlijke salades kunnen zijn, maar OOK een keus aan meer geraffineerde maaltijden en desserts.



Dat is natuurlijk heeeeeel goed, aangezien ik de neiging heb om iets wat ik lekker en makkelijk vind, te blijven eten, soms beetje lui van me. Nu breng ik toch elke dag steeds een beetje variatie aan, ik ben ook met tientallen recepten bezig die ik allemaal probeer, en weer probeer te verbeteren, dus dat werkt afwisseling in de hand!
Er is ook ZO veel te maken, zoveel heerlijke recepten en ideeën te proberen, zoveel ingrediënten te ontdekken, en maaltijden die ik aan het  "alkaliniseren " ben, is dat wel een woord?!  Wat ik ermee bedoel is om gerechten, smaken van vroeger, dingen die mijn jongens lusten probeer te maken zodat het een gezonde, alkalische, zoveel mogelijk een rauwe versie wordt.

Wat ik verder ook heb opgemerkt is dat ik een goede balans moet houden tussen input en output van energie. Het is ook een perfecte manier om naast super gezond te zijn als bonus  kilo's vanzelf af te vallen!
En omdat ik alle heerlijke bio sapjes, groentes, smoothies, noten, zaden en Superfoods aan het eten ben, heb ik geen honger en VEEL energie, moet ik soms wel opletten omdat ik hardloop en bezig ben, dat ik iets meer moet eten omdat ik geen gewicht wil verliezen.
Dus, nog meer lekkers!!! Wat extra heerlijke vegan pancakes, een havermout muffin of een extra avocado op een cracker. Helemaal niet erg!

Maar goed, wat heb ik vandaag allemaal gegeten?

in ieder geval alles High raw, Bio en Vegan,

water met alkaline druppels

groene sap van andijvie, broccoli, selderij, komkommer, gember en witte druiven, het was vandaag echt groen!

tarwegras, glaasje

chia pudding, van bessen, aardbeien, chia zaden, avocado, vanille en kokosbloesem suiker

40 minuten later 1 choco-havermout muffin en een kop ontbijt thee

grote salade met kikkererwten, waterkers,
paprika en citroen avocado dressing,
heerlijke knapperige salade, met een SUPER dressing, gemaakt van

1/2 avocado
1/4 kop olijf olie
sap van 1 citroen
3 El agave siroop
1/4 tl zwarte peper
zeezout of roze himalaya zout naar smaak

in de blender en klaar is je heerlijke dressing,
ook heerlijk als dip



een bio appel

en toen werd het prachtig weer, tijd voor een borrel ;-) in de achtertuin,
een groene sapje,
van paksoi, bleekselderij, komkommer, sinaasappel en citroen,
een shot van energie,
super wanneer je de groente uit de koelkast gebruikt, wordt het heerlijk koud om meteen te drinken!

Iets om te eten?!
Nori rolletjes gevuld met zonnebloempitten paté,
 foto boven, zien er aardig uit, en smaken top!
recept binnenkort op de site












Even denken,
rode kool salade met oosters amandel dressing,
amandelen zijn een geweldige bron van vitamine B2,
antioxidanten, vezels, ze zijn alkalisch EN calcium!

Dat allemaal in een kleine nootje, vooral wanneer ze
geweekt zijn in water, het beste is 8 uur lang, dat maakt ze makkelijk verteerbaar en opneembaar voor je lichaam.

2 plakken havermoutbrood, uit de vriezer van paar dagen geleden, smaakt nog steeds prima!

Veel water, liefst niet net vóór of na de maaltijd,
's avonds nog rooibos thee met stevia,

dat was het denk ik, een heerlijke dag!





Je kunt me  volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet
 https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet





Geen opmerkingen:

Een reactie posten