dinsdag 19 juni 2012

Eet Dagboek 19-06-2012

Het eten van vandaag, even denken......

ben de dag begonnen met een grote glas water met citroen en limoensap,
het hydrateert je lichaam na de nacht, EN citroensap is super alkalisch, ondanks dat het juist zuur smaakt alkaliseert het je lichaam, perfecte begin van de dag.

Even later een GROTE glas green juice, van paksoi, komkommer, gember, chinese kool en een peer, citroensap, verslavend, eerst denk je het zal wel goed voor je zijn, maar wanneer je het een weekje volhoudt heb je er echt echt zin in, en je lichaam vraagt er ook om!
Mijn kindjes helpen ook met sapjes maken, zelf maken ze het met meer fruit in verhouding, ze willen wel paar blaadjes groen in om het de goede kleur te krijgen! Super toch?!

Moest van alles doen, dus veel onderweg energie nodig, 2 choco-havermout muffins , muffins vol met amandelen, havermout en goede vetten, recept coming soon! 
kruidenthee met citroensap



Inkopen gedaan, ik kan zo blij worden van bio zomer fruit!!! Heerlijk bakje aardbeien, helft gewoon opgegeten,
andere helft in een nieuwe groene smoothie, als afwisseling voor spinazie heb ik er vandaag andijvie en sla blaadjes ingestopt, tweede helft van die heerlijke aardbeien en bosbessen, hennep proteïne poeder, cocos water, banaan en een beetje cocosolie.

Salade van een prachtige bio batavia sla, met een heerlijke amandel mayo, en wortel, paprika, tomaat en verse kruiden.
Water, het is beter om een half uur voor en na het eten niet te drinken, het verdunt de enzymen in de groente.


zakje crackers,
ik heb heerlijke, knapperige rijst crackertjes gevonden tijdens het winkelen, super lekker en handig meenemen. Meestal zit het vol met ingrediënten die ik liever niet wil, maar HIER zit alleen rijstmeel, zwarte sesaamzaadjes, olijfolie en een klein beetje zeezout. Geweldig! Zoiets moet ik ook proberen te maken!

een bio appel, doe ik altijd bio, appels horen in de top van de dirty dozen, zoals bananen en avocados's  hoeft niet altijd, ze hebben ook een dikke schil, en horen niet bij de erg bevuilde groente en fruit

nog een groene sapje en een stuk komkommer


kikkererwten salade van batavia sla, kikkererwten, courgette, paprika, basilicum, nog een beetje van die amandel mayo, bleekselderij, olijfolie, citroensap, zeezout en peper, DELICIOUS!!!


Chia choco pudding, eerste probeersel, lekker, nog een paar porties maken, dan komt het recept op de blog! In ieder geval een goede hoeveelheid chia zaadjes, mijn portie omega's 3 6 en 9 binnen voor de dag!

Verder nog brandnetel thee met citroensap, hele dag door water,
en proberen drie uur voordat je gaat slapen  niet meer te eten, heeft niet alleen met je gewicht te maken maar vooral met het feit, dat je lijf heel veel energie nodig heeft om je eten te verteren. Die energie moet tijdens je slaap gebruikt worden voor reparatie en herstel werkzaamheden in je cellen!!! En niet om late snacks te verteren.

Dit was het denk ik voor vandaag,
fijne avond allemaal!!!







Kijk ook bij

Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!
Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten