zaterdag 5 mei 2012

Rauw Muesli met Amandel Melk

Muesli voor het ontbijt,

dat is wat ik dacht gisteren avond, dat zou wel heerlijk smaken! 
Met het koude weer buiten en de verwarming aan heb ik wel zin in een stevigere hap. Wanneer de zon schijnt en het echt lente en zomer is, is een fruitsalade het lekkerste ontbijt die je kan bedenken, maar vandaag een bordje rauwe gezondheid vol energie ! ( moet het huis schoonmaken, bleh )
Het lekkerste ( en makkelijkste ) is om het de avond ervoor alles bij elkaar te mengen en dan is het s'ochtends een bordje vol smeuige havermout met zoete fruit en zaden!

Ik heb het gemaakt met rauwe homemaid amandel melk, je kan ook amandel melk kopen, deed ik eerst ook, maar zo is het rauw en ook voordeliger ;-) en dar houden we wel van!

Het is eigenlijk vrij simpel, homemade amandel melk,

1/2 kop amandelen, 6 tot 8 uur geweekt
2 koppen water
3 medjoli dadels
of 2 El agave siroop
1 tl pure vanille extract ( optioneel )

In de blender, een minuutje laten gaan, en je hebt je dirty amandel melk.
Wanneer je geen tijd of zin hebt om het te zeven, zeven maakt het gladder voor een iets soepelere textuur, kan je het ook zo gebruiken, in smoothies, soepen, sausjes, noem mar op.
Ik heb het wel gezeefd, je hebt een stuk kaasdoek nodig, een grote beker en een elastieken band. De band om de doek heen spannen met de kaasdoek, melk erin gieten en een uurtje wachten, en klaar!
Daar heb je je heerlijke amandelmelk, je kan natuurlijk alle soorten noten gebruiken, of combinaties ervan, en de pulp die overblijft gebruik ik in muffins, er wordt niets weggegooid!
Je heerlijke melk blijft ongeveer 2 a 3 dagen in de koelkast goed.








En nu de muesli,

ingredienten voor 2 personen,

1 grote kop havermout, kan ook gluten vrij
1 en 3/4 kop amandelmelk
1/4 kop goji bessen, rijk aan aminozuren, vitamines, mineralen en antioxidanten
1/4 kop zonnebloempitten
1/4 kop amandelschaafsels
2 El chia zaadjes, optioneel, maar maakt het wel dikker en voegt geweldige omega 3 en 6 en aminozuren toe
1/2 appeltje, geraspt, voeg ik meestal voor het eten toe

Mengen, en een nachtje laten staan. Je kan er eventueel een beetje agave siroop op gieten, mar het is eigenlijk niet nodig!

Goji bessen bevatten veel antioxidanten, selenium, proteinen en andere zeer waardevolle vitaminen en mineralen. Ook becatten ze polysachariden, en daardoor een gunstig effect op de celvernieuwing en helpen daardoor bij het vertragen van het verouderingsproces, Yes!
Dagelijks 5 tot 25 gram, een handje vol, zorgt voor een algehele betere levenshouding, en daarom worden ze ook happy berries genoemd! Ze behoren tot de groep supervruchten, en makkelijk te verwerken in allerlei gerechten.

En nu ga ik het lekker opeten, gelukkig heb ik een extra bordje voor straks,
enjoy!









kijk ook bij





Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!

Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet




Geen opmerkingen:

Een reactie posten