donderdag 17 mei 2012

Ik ga op reis....

 en neem mee;

We gaan een weekendje weg, logeren bij mijn schoonouders, altijd gezellig en de kids vinden het super bij opa en oma, en ik heb gelukkig een schoonmoeder die het prima vindt wanneer ik niet altijd hetzelfde mee eet of als ik eigen dingen meeneem of bereid!
En dat scheelt, want het is absoluut niet leuk en erg vermoeiend wanneer mensen je tegenwerken omdat ze je overtuigingen en dingen die je echt belangrijk of noodzakelijk vindt niet begrijpen of willen begrijpen!
Die mensen ken ik ook, ik probeer ze niet te overtuigen van mijn manier van eten, ik kan ze alleen lekkere dingen meenemen en laten proeven, zelf energiek en stralend te zijn, en dat moet genoeg zijn om te laten zien waarom een rauwe alkalisch levensstijl zo goed voor je is!

Wat neem ik mee op reis?
In ieder geval mijn noten, zakje amandelen, zonnebloemzaadjes en hemp zaadjes, voor mijn goede vetten en nutrienten binnen handbereik. Ook mijn juicer gaat mee, daar kan ik absoluut niet zonder, ga ook een lekkere sapje maken voor opa en oma! Tarwegras poeder, vol chlorofyl, vloeibare zoneschijn en kracht, mineralen, enzymen en alle essentiele aminozuren, dat allemaal in een klein glaasje 2 keer per dag!

Ik ben erg trots en blij op mijn nieuwe samenwerking met de producenten van deze superfoods, vanaf volgende week een heleboel soorten via mijn blog hier verkrijgbaar, inclusief uitleg en recepten!

Wat nog meer?
Nog een zak vol bio appels, belangrijk, want appels zijn echt vol vol vol met pesticiden, en dat hebben we echt niet nodig in ons stralende krachtige lichamen!
Een pot vol met net gebakken vier granen crackers, wat muffins, je moet altijd wat goeds te eten bij de hand hebben, houdt je op het rechte pad! Even denken, mijn proteine poeder, voor in de smoothies en wat zakjes kruidenthee.

Vandaag een paar lekkere gezonde en super makkelijke snack, groente hapjes, om je op te laden met enzymen en gezonde vetten en energie,
ik heb wat blaadjes bio sla, romaine is erg lekker
salade rolletjes met avocado
en knapperig, je kan er echte pakketjes van
vouwen,
simpel gevuld met plakjes avocado, beetje zeezout,
wat citroensap en wat hete pepertjes, heerlijk,

en

wat gevuld met pompoenpitten en zonnebloem pitten
mayo,

 1/4 kop geweekte pompoenpitten
1/4 kop geweekte zonnebloem pitten
1/4 kop olijfolie
1 El appel cider azijn
salade rolletjes met pompoenpitten
en zonnebloem pitten mayo
sap van 1 citroen
zout en peper naar smaak
paar eetlepels water, wanneer het te dik is
theelepeltje agave siroop

alle ingredienten in een blender, tot er een smeuig
geheel ontstaat,
heerlijk bij falafel balletjes, op brood, als dip!

Super gezond, vol calcium en ijzer, allemaal goed voor ons!
En ook lekker, mijn man vond het ook heerlijk, dus voor hem ook een portie gemaakt! Yessss!

Alvast een fijn weekend!



Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!
Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Hoop je daar ook te zien!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten