zondag 29 april 2012

Zondag ochtend

Heerlijk, zondag ochtend, lekker uitgeslapen, hier bij ons is dat tot half acht met de jongens! Het zijn van die wakkere schatten, altijd al geweest, niet erg, ben ik zelf ook en het is ook gezellig, samen naar beneden, thee drinken, haard aan.
Ook al is het zondag, net als elke dag begin ik met een heerlijk groen sapje, dan een kopje kruiden ontbijt thee met veel citroensap, alkaline boost!
En toen had ik zin in wat lekkers, iets van koek of muffins, iets wat ook lekker is voor mijn kids,  gezond en  vol alkaline rijke ingredienten. Ja, dat moet kunnen, dus aan het bakken gegaan en dit is het geworden,
havermout amandelen koek met bananen!  Lekker smeuig, niet te zoet, door het gebruik van havermout en quinoa meel, samen met de amandelen een ideale combinatie van alkaline rijke ingredienten, waardoor je het alkaline niveau van je lijf niet overstuur maakt en je verzuurt. Ik probeer een combinatie te maken tussen rauw eten voor het grootste deel, zo'n 80%, maar ik heb een zwak voor gebakken broden, muffins en  koeken, daar valt deze ook onder!

 
Ingredienten

1 en 1/2 kop havermout meel , ik doe het in mijn blender of koffiemolen, kan ook als het moet glutenvrij
1/2 kop quinoa meel, je kan he ook vervangen door een andere meel, spelt  of  boekweit
1 kop havermout, kan ook glutenvrij
1 el. bakpoeder
1 tl. bak soda
50 gr. amandel meel, ook in de koffie molen

1/4 kop appelmoes zonder suiker
3 rijpe bananen, geprakt
1/4 kop olijfolie of cocosolie
1/2 kop water
2 el. lijnzaad, gemalen en gemengd met 6 el. water en 10 min. laten staan
1/3 kop agave siroop

oven voorverwarmen op 180C

Alle droge ingredienten bij elkaar,
alle natte ingredienten goed samen roeren, kan ook in de blender, en samen met de meel mix mengen,
niet te lang roeren.
In een koekvorm of broodvorm gieten, en ongeveer 40 á 50 minuten bakken, tot een prikker droog uit de koek komt. Even laten afkoelen in de vorm en op een rekje storten.

Het goede is dat niemand zal raden dat het alleen maar gezond en goed voor je is omdat het zo lekker smaakt! Ga nog een plakje nemen met een kopje thee,

Fijne Zondag!








Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!


Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Hoop je daar ook te zien!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten