vrijdag 20 april 2012

Raw food

Waarom rauw?

Rauwe voedsel, hiermee bedoel ik groene bladgroente, tarwe gras, groente, bepaalde vruchten, zeewier, green juice, noten en granen, smoothies, allemaal gezonde heerlijkheden, waaruit de heerlijkste gerechten te creeeren zijn, van salades tot toetjes aan toe.

Rauw voedsel zit barstens vol met chlorophyl, enzymen, vitamines, mineralen, vezels, en heel belangrijk, zuurstof!

In het stukje wat ik heb geschreven over mijn ontdekkingen tijdens mijn studie voedseldeskundige, Je bent wat je eet! , kun je ook lezen hoe belangrijk, en eigenlijk ook hoe simpel en duidelijk het in elkaar zit.
En als je het eenmaal weet, is het lastig om daar niet steeds aan te denken, wanneer je eet en drinkt!
Door zuurstof rijke, alkaline rijke voeding te eten, daar heerlijke maaltijden mee te maken, help je je lichaam om sterk en gezond te zijn.

Het beste wat je voor jezelf kan doen is om dagelijks green juice te drinken, proberen paar keer per week, en steeds toe voegen. Experimenteer met groente, wat het makkelijkst smaakt, komkommers, selderij, peterselie, een groene appel of peer erbij. En vooral geniet ervan, gezondheid in een glas!

Ik adviseer altijd om te beginnen met gezonde, rauwe ingredienten dagelijks  toe te voegen aan je eet regime, het makkelijkst is een gezonde, deels rauwe lunch om mee te beginnen. Een lekkere salade met met avocado, een quinoa salade met verse groente doorheen, met citroen sap en lijnzaad olie, hummus met gezonde granen crackers ( geen tarwe ).

In een alkalische, zuurstof rijke omgeving kunnen alleen gezonde cellen leven, gezonde cellen die je zelf creeert  door hoe je eet. Een ongezonde, zure, zuurstof arme omgeving, dat is waar alle narigheden van houden, bacterien, virussen en ongezonde cellen.
Des te meer zuurstof je in je lijf stopt, des te gezonder, en des te meer energie je zult voelen!

Ik ben op zoek gegaan naar nog meer rauwe recepten, ik heb er een heleboel, maar ik heb mezelf  beloofd dat ik ze pas op de blog zet, nadat ik ze zelf heb gemaakt en geproefd! Dus een voor een komen ze er aan.
Ik eet zelf niet 100% rauw, ik probeer zoveel mogelijk keus en verscheidenheid te creeeren in mijn eetpatroon, vooral rauw, maar ben zelf gek op mijn gebakken crackers en broden bij de heerlijke rauwe salades en soepen!




Nu een lekkere beker dirty choco-bananen amandel melk,
dirty, omdat ik de zelfgemaakte amandel melk niet heb gezeefd door een kaasdoek, die ik nu trouwens  net besteld heb!
Ik wou iets lekkers te drinken hebben na een lekkere loop, iets wat een beetje dienstdoet als zijnde een proteine drankje, maar dan zonder dierlijke eiwitten. Deze is heerlijk gezond, vegan, rauw, alkalisch, gluten vrij en het voedt je lichaam en spieren.
Dit is voor één kop, maar je kan het makkelijk verdubbelen enz.,

1/4 kop amandelen, gemalen
1 kop water, liefst gefilterd of mineraal water
1 theelepel agave siroop, of 2 dadels, naar smaak
1 theelepel cacao poeder
1 bevroren banaan

in de blender, 1 á 2 minuutjes mixen, tot het romig en heerlijk is, en genieten!

Zodra ik mijn kaasdoek binnen heb, ga ik aan de slag met zelfgemaakte amandel melk, vers, en makkelijk te maken, ook voordeliger dan voorverpakt, ik laat horen hoe het uitpakt!








kijk ook bij




Schrijf je nu in en ontvang een welkomst mail van mij in je mail box met de 3 makkelijkste manieren om meteen meer groente toe te voegen aan je dagelijkse dieet! Stuur me een berichtje met je e-mail adres!


Je ontvangt een mailtje elke keer een nieuw bericht op de blog verschijnt.

Stay connected!

Je kunt me ook volgen en delen op Facebook, Tina's raw alkaline diet! https://www.facebook.com/tinas.rawalkalinediet

Hoop je daar ook te zien!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen